Rúbrica d’avaluació de les competències escrites per a
estudiants de Dret
Les rúbriques d'avaluació són un marc de referència per situar un aspecte de la llengua en un punt concret d’una escala de valors i avaluar-lo objectivament. Aconsegueix que professors i estudiants avaluïn criteris de manera unificada i objectiva. I permet el mateix grau de coneixements i de responsabilitats en l’avaluació per part de tots els membres implicats, la qual cosa també ofereix als aprenents l'autoavaluació, la reflexió i la revisió de les tasques.
Les rúbriques d'avaluació són un marc de referència per situar un aspecte de la llengua en un punt concret d’una escala de valors i avaluar-lo objectivament. Aconsegueix que professors i estudiants avaluïn criteris de manera unificada i objectiva. I permet el mateix grau de coneixements i de responsabilitats en l’avaluació per part de tots els membres implicats, la qual cosa també ofereix als aprenents l'autoavaluació, la reflexió i la revisió de les tasques.
Àrees
|
Criteri
|
Òptim
|
Bo
|
Cal millorar
|
No assolit
|
Disposició
|
Format
|
El format i la presentació del
treball són adequats (portada, paginat, índex, etc.) La informació d’altres
fonts (figures, taules i imatges) està ordenada i és adequada per a la
interpretació de la informació.
|
La presentació és bona, però
alguns elements no estan disposats adequadament. Hi ha un bon ús de les convencions
tipogràfiques.
|
Hi manca coherència de
disposició de la presentació en el conjunt del treball i de l’ús de les
convencions tipogràfiques.
|
La presentació és poc acurada.
La informació d’altres fonts (figures, taules i imatges)està desordenada i no
afegeix informació al tema.
|
Fonts d’informació
|
Escriu adequadament la
bibliografia: coherència en la citació, actualitzada, ben seleccionada i ben
ubicada en el text en el format adequat.
|
Totes les fonts estan
documentades, però algunes no tenen el format adequat.
|
Totes les fonts estan
documentades, però la majoria en format erroni, sense coherència en la
citació de les fonts.
|
Les fonts
d’informació que s’utilitzen no estan documentades o totes tenen un format
erroni.
|
|
Registre
|
L’estil es manté durant tot el
treball. També el grau de formalitat i la intencionalitat relacionada amb
l’objectiu comunicatiu són adequats.
|
Es força coherent l’estil,
però en algun punt del text hi ha incoherències i es perd de visita la
intenció de l’examinand en funció a l’objectiu comunicatiu.
|
L’estil, el grau de formalitat
i/o la intencionalitat no són gaire apropiats per a la situació comunicativa.
|
El discurs no és adequat per
als destinataris del text. El llenguatge no és apropiat a la situació
comunicativa. No acompleix l’objectiu comunicatiu.
|
|
Estructura i finalitat
|
Selecció de la informació
|
Bona interpretació i selecció
de les dades. Presenta les idees principals, les sintetitza i les selecciona
per incorpora-les a la construcció del seu escrit.
|
Presenta la majoria de les
idees principals i les sintetitza força bé per integrar-les al text escrit,
però també n’hi ha alguna de secundària inecessària.
|
Incorpora al seu discurs
alguna idea principal, però hi ha un desequilibri entre les idees principals
i les secundàries.
|
El treball
presenta informació irrellevant i no selecciona ni sintetitza les idees
adequades per incorporar-les al seu escrit.
|
Progressió de les idees
|
El contingut està ben
estructurat, ajustat als elements requerits amb paràgrafs clars i subtítols.
Les idees avancen progressivament i s’expressen de manera clara i completa.
|
El contingut està ben
estructurat, ajustat als elements requerits amb paràgrafs clars i subtítols.
Però algunes idees no avancen progressivament o s’expressen de manera poc
clara i incompleta.
|
La informació no està ben
organitzada. L’estructuració del
contingut és inadequat. El treball no
es divideix en apartats o no s’ajusta als elements requerits.
|
||
Cohesió
|
Discurs fluid i ben
estructurat, domini dels mecanismes de
cohesió (connectors, signes de puntuació, pronoms, etc.).
|
Discurs força ben estructurat
i amb elements suficients que uneixen les idees (les frases, els paràgrafs)
adequadament.
|
Poc domini dels mecanismes de
cohesió. Les idees estan poc lligades entre si.
|
Produeix
textos sense progressió, amb paràgrafs mal estructurats i amb les frases mal
enllaçades.
|
|
Variació lèxica i sintàctica
|
Domina un repertori lèxic ampli, que inclou la fraseologia i els cultismes propis de l’àmbit del dret. Utilitza la terminologia amb precisió d’acord amb la llengua en què s’ha escrit el text. Té l’habilitat de referir-se als mateixos conceptes amb sinònims o altres equivalents lèxics que donen agilitat i variació al conjunt.
|
El repertori lèxic, les formes
lingüístiques i l’ús de la
terminologia específica en l’àmbit del dret són força adequats. El vocabulari
és força ric, però no gaire precís.
|
Hi ha alguna mancança en el
lèxic genèric o específic de l’àmbit del dret. Pot variar la formulació per
tal d’evitar repeticions, però encara
hi ha una tria de termes inadequats que poden produir alguna confusió o
vacil·lació.
|
Té un repertori lèxic insuficient.
Utilitza paraules o estructures que no s’adeqüen al significat del context.
|
|
Correcció gramatical
|
Manté constantment un grau de
correcció gramatical; els errors són escassos i difícils de detectar.
L’ortografia és correcta amb l’excepció d’alguns errors esporàdics.
|
Hi ha alguns errors
gramaticals sistemàtics que afecten l’ortografia i la sintaxi.
|
Comet algunes equivocacions
força greus d’ortografia o sintaxi que es detecten fàcilment.
|
Comet força errors greus d’ortografia, de sintaxi, etc. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada